19 Ocak 2013 Cumartesi

FINCA EL ORIGEN-CHARDONNAY 2010

Benim beyazlardaki tek seçimim Canada yapımı chardonnay olmasına rağmen son zamanlarda değişik ülke lerinkinide tatmaya başladım, herzaman aynı beyaz şarap olsada toplantılarımızda, olurda birgün bulamazsam , arkadaşlarda bıktık seninkinden deyip bana rest çekerlerse diye, ne zaman denk gelsem herhangi bir beyazıda, bazen sadece bir yudum, bazen 1 kadeh olarak denemeye başladım..


Argentina nın kırmızılarına sevdalıysamda birkaç zaman önce buraya ilk kez getirilen FINCA EL ORIGEN-Chardonnay 2010 u aldım ve yine arkadaşlarla birlikte iken denedim...olurda ben sevmezsem ziyan olmasın arkadaşlarda severse onlar icsin diye. Uyanık beni :) Ama ilk yudum sonrası hafif lemonumsu tadı, azbirşey meşe kokusu karışmış, son derece temiz parlak görünümü(temiz görünümde maksatı anlatamamış olabilirim, very clean, crispy diye de yazayım.(.Müjde kızacak bana ama:)..bazen anlatış yanlış olabiliyor türkçedeki şarap terimlerini çok bilmediğim için) Neyse efendim, kesinlikle hoşuma giden, oldukça hafif içimli, dengeli asiti, orta bitişi ile..benimkini bulamadığım zamanlarda rahatlıkla alıp içebileceğim Chardonnay lerden biri..belki sizlerin bulundugu yerde vardır, rast gelirseniz kesinlikle alıp deneyin derim..Benim puanım bu şarap için yüksek:)) Üstelik Argentina Chardonnay ülkesi olmamasına rağmen yüksek rakımlı yerlerde yetiştirdikleri ve bizlere sundukları oldukça kalite bir Chardonnay.
Şimdi müsade isteyerek kaçıyorum, bu akşam bizim kızlarla Toronto da bulusup yemek yiyeceğiz, ben biraz erken gidip, dolaşayım diyorum..Malum..Toronto büyük şehir..köyden indim şehre misali etrafa baka baka gezinir bir mağazaya gider  akşam yemeği öncesi birşeyler atıştırır, belki sizler için birkaç kare foto çeker sonrada paylaşırım..Gönlünüzce bir hafta sonu diliyorum..CHEERS!!

36 yorum:

durutarifler dedi ki...

Bu yaz başı İtalyaya gideceğiz bizde . Hangi şarap alınır diye liste yapmaya başladım bile. Siena'da bakınacağım
Sevgiler

bücürükveben dedi ki...

:))))hehehe:)))Emel'ciğim öncelikle afiyet şeker olsun:)estağfurullah tabii ki kızmak ne haddime:)başka ülkede yaşayınca elinde olmadan insan Türkçe'de tam karşılığını bulamıyor, şaraptan hiç anlamam ama 'berrak' belki aradığın sözcük olabilir bilemiyorum ukalalık etmeyeyim dediğim gibi şaraptan anlamam..:(şerefe:)))
sevgiler..güzel pazarlar:)

siyah kuğu dedi ki...

En sonunda deneyeceğim bu gidişle:)))
Keyifli pazarlar öptüm canım.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujde ahha gercekten kelime o son derece berrak:) burada farkli tabir kullaniliyor turkceye cevrilince biraz garip oluyor en yakinini yaziyorum. Sagolasin:)) afiyet oldu:) azonce geldim kizlar pary sinden..azcik yayin yaparim belki:)) yorumunu gorunce cevaplayim dedim:)) sana gunaydin bana iyi geceler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Nilay Italyan Massi ve Chianti marka bulunca tatmani tavsiye ederim kirmizilardan..seversen listene ilave et derim..sevgiler..

Ozlemaki dedi ki...

Chianti'ye bayılırım ben de!!

tubanne dedi ki...

Sen öyle diyorsan eminim şarap çok güzeldir:)Toronto demek,süper iyi eğlenceler:)Oraya en son herhalde 4 yıl önce gittim,yılbaşı günüydü,saat 12 olduğunda ben jetlag olmuş bir şekilde hotelde yatıyordum ve dışardaki sesleri çok ama çok kıskandım.Bir de buz pateni pisti vardı tam önümüzde,oradakileri de kıskanmıştım:)))

AslıASLI dedi ki...

Beyazı bir kaç kere denedim balık yanında nedense kırmızı kadar sevemiyorum :) dün akşam bir şişe kırmızı açtık, sizin dediğiniz gibi havalandırdık önce :) gerçekten tadı çok daha farklı oluyor. Biz şişeyi açar açmaz kadehe dolduruyorduk.

Toronto fotoğraflarını bekliyorum eminim çok keyifli geçmiştir :)

bücürükveben dedi ki...

sevindim:)))cheers için de 'şerefe':))))hehehe:)))

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Çok samimisi, sıcaksınız :))
Sizinle şöyle bir kaç kadeh eşliğnde sohbet etmek isterdim.
Cheers..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ozlemaki, belki bir gun karsilikli iceriz kimbilir:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tubaanne, birdaha gelirsen Toronto ya haber ver mutlaka..City holl in karsisindaki otelde kaldin sanirim buz pisti orada cunku..kis zamani cok eglenceli oluyor ama oraya yakin oturanlar icin..bizde kirk yilda bir kacamak yapiyoruz hele bayanlarla olunca cok daha eglenceli oluyor..sevgiler Egeyi optum..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Siyah Kugum galiba senide alistiracam yavastan :)))sevgiler canim.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Aslicim, farki farkettin degilmi:)) Sizlerede afiyet olmus ..Toronto oldukca keyifli idi..her ay bayanlar gecesi yapmaya karar verdik:))) kucuk bir yayin yaparim..sevgiler guzel bir pazar gunu diliyorum..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujdeee:))) Cheers icin serefe..ben senin icin parantez icinde yazarim oyle :))) mutlu keyifli pazar..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Lezzet Senfonisi guzel sozun icin tesekkurler..kimbilir bakarsin bir gun karsilasir birkac kadeh yudumlariz:)) Dunya kucuk derler..belli olmaz:) sevgiler..

kış güneşi dedi ki...

Şarap beraberinde sohbetide getirirmiş ne güzel

yildiz dedi ki...

Sevgili DostBahcem,
hayalimde ki ülke Kanadaydi bir zamanlar,gerci halende öyle...Birkac yil öncesine kadar yine gecis yapmak istiyordum oralara olmadi,kismet degilmis.......Resimleri merakla bekliyorum,güzel bir haftaya baslaman dilegiyle,sevgiyle ve dostca kal....

Tulay, dedi ki...

emelll hala torontadan donmedinmiii ;) resim bekliyoruz herhaldeee ;)

vişnap dedi ki...

Ahh haa var ya bende anlamayanlardanım ama renklerden dem vuruyorum ben de olsun:)) İllada kırmızı diyorum ,afiyet olsun canımm.Gezdiğin yerleri anlatmanı bekliyoruz sevgilerimle.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Kardelen sezgin gercekten oyle oluyor saraplar ve muhabbetler, sevgiyle:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yildizcim, Kanadaicin dunyanin en iyi ulkelerinden diyorlar ama buradada son yillarda cok ekonomik dagilmalar oldu, insanlar coklasti..ne bileyim cok cok eskiden belki daha guzelmis ..simdi daha farkli ekmek aslanin agzinda misal..ama duzenli, sakin..guzel bir ulke ki heryerini gormek mumkun olmadi..ancak Ontario dan haberdarim:)) Seninde kismetin oralarmis, ama sende memnunsun..hem Turkiyeye daha yakinsin:)) Guzel bir hafta diliyorum canim sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tulayyyy az kalsin donmeyecektim ama dedim olmaz Tulaycim haber bekler:))) xoxoxo

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Visnap, gonlunce bir haftan olsun..gezdigim yerlerden malesef cok detay veremedim, bir gittim bir dondum ustelik resimlerinde cogu bulanikti:( beni beni ama az birsey paylastim:)) sevgiler buralardan..

VuslaT dedi ki...

Ben kürdanlı böğürtlen istiyorummmmmmmm.. Vermezsen ağzına şarap sürer gece gündüz böğürürümmmmm.

Heyyfi dedi ki...

Canım Dost'um, çok yoğun bir dönem içindeyim ve blogları çok gezemiyorum. Ama bir baktım ki, yine beyazlar, kırmızılar bloğunda insanı şarap içmeye heveslendiriyor. Bu yoğunlukta iyi bir sığınak oldun canım arkadaşım.
Sevgiler...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim istedigin bogurtlen olsun canim yeterki iste:)) Ama agzima sarap surmekle korkutamazsin..sirf onun icin vermeyebilirim bogurtlenleri hahahaha..sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Canim Heyyfi, sen calisan bir insansin, yogunsun..dusunme bloglari cok..isine keyfine bak..hepimiz yogun donemlerden geciyoruz zaman zaman..guzel mutlu kolay bir haftan olsun canim..sevgilerimle:)

ihlamurcum dedi ki...

Sizin bu şarap önerilerine bayılıyorum,hepsini not alamaya başladım. Geçen hafta San Francisco'daydım, yedik ama en çok Napa Valley'nin şaraplarını denedim.Bayıldım, evet evet California şarapları da süper. Ama fiyatlar enteresan ,hele free shopta gözlerime inanamadım,350 dolara ne şaraplar vardı.Sonuç bu sefer kıyamadım,ama kısmetse oğlanın yanına diğer gittiğimde farklı şaraplar deneyip,alacağım. Sevgilerle.

Tulay, dedi ki...

aman oh donmussun haberini on sayfadan aldim ;) sagol canim, XXX

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ihlamurcum birkac sene once California ya LA.ve San Francisco gezisi yapmistik..Yaz olmasina ragmen San Francisco cok ruzgarli ve soguktu 1 gece kalip baska yere gecmistik:)California saraplari oldukca populer ve unlu, buradada cok satiliyor..hatta Amerikada oldukca ucuz ve burada iki misli..Hukumet yuksek vergi koyuyor ..dolayisi ile buradaki $ 20 sarap orada $10 a alinabilir..neden yaziyorum birdaha gittiginde illede fazla para verip alma diye yani inan bazen surprizle karsilasabilirsin saraplara odedigin para ve tatlarda..ama tabiki $350 olan mutlaka ozeldir ve saklanmasi gerekir ama ben dayanamam ve zaten okadar parada veremem:))en fazla 3 ay bekletir icerim..tadini bilmem lazim o anda..yoksa seneler sonraya kim bekleyecek:)..ama sarap alirkende en azindan 2 sene eski olmasina dikkat ederim genelde..yani 2011 guzeldir ama 2013 rekolte olan fazla tat vermeyebilir..her cesitte farklilik gosterir bu tabiki, yinede aklinda olsun sarap seviyorsan alacagin zaman birkac sene eskisini al varsa(nacizane bilgi) sevgiler canim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Aa Tulaycim bas sayfada olmazsam olmaz dimi..haber vereceksem 1.sayfadan yayin yapmam lazim hahahaha..sagol canim..Sizin sehir Londraya ne kadar uzak? 3 saat??Google dan bakim. Sadece merak..xoxo

Tulay, dedi ki...

bende hafta sonu Londra daydim arkadas ziyaretine gitmistik ve malum birazda para harcayip geldik, aramiz 2 saat biz londranin tam guneyindeyiz, kisin buralar daha sakin bizde buralara alistik :)

ilhan dedi ki...

Şaraptan ziyade masadakilerl ilgilenmeye çalıştım ama pek çıkaramadım ne olduklarını. Ama şarabı anlatımın he r zaman ki gibi çok güzel yabancı kelimelerle desteklemen daha da anlaşılır kılıyor bence.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tulaycim damat beyin paralar harcandi desene:)) Iyi etmissiniz sizinde sefaniz olmus anlasilan..bari sende face ten yayin yapta goreyim:)) xoxo

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan masadakiler cig sebze,sos,peynir. badem, findik meyve..ivir zivir kayida deger birsey yok yani:) Yabanci kelime yazdim diye ukelalik yapiyorum sanma sakin ha..ingilizcem yoktur ama sarap terimlerini iyi bilirim:)) bazen tam turkce karsiligi sarap teriminde ne kullaniyorlar bilmedigimden, aciklayamayinca yazdim..ilgilenenler daha iyi anlayabilsinler diye..Turkiyede son yillarda sarapcilik cok gelistiginden kullanilan sozcukleri ve terimleri internetten cikarmam lazim aslinda..sevgiler