18 Eylül 2012 Salı

PEYNİR ve SÜTLÜ MAKARNA SOSU

Bu akşamki menü de makarna ve balık vardı..paylaşmak istediğim makarnada kullandığım sos..Resimden çok fazla belli olmasada, tadı son derece lezzetli ve yapımı kolay diye sizlerle paylaşmak istedim, hazır sos kullanmaktansa evde yapmak daha sağlıklı diye düşünenlerden olduğumdan belki sizlerdende denemek isteyen olur..makarnayı tahıllı kahverengi olandan kullandım ve haşlama suyu olarak domates suyu ve makarna pişip tüm suyu çekecek kadar ayarladım , yani suyu tamamen çektirdim..ve 375 gr.lık paket kullandım. Şimdi gelelim sos a..

Malzemeler:
1 kap süt (yada 1 orta su bardağı )
1 pk.krem peynir( 200 gr.)
2 ad.kırmızı biber közlenmiş incecik kesilecek
1/2 şar tatlı kaşığı kuru baharat nane, maydanoz vs.
1 yemek kaşığı limon suyu
az tuz ve karabiber
Yapılışı:
Sütü küçük bir tencereye koyarak, peyniri ilave edip iyice karıştıralım, krem haline gelsin, diğer malzemeleride koyup karıştıralım. Ocağın altını ortadan biraz yüksek açıp sos u üzerine koyup, sıkça karıştırarak kaynamaya başlar gibi olunca ocağı kapatalım. (yaklaşık 5 dk.lık sürede hazır oluyor)Ve hazır olan sos umuzu haşlanmış makarnamıza döküp, iyice karıştırarak servise edelim. AFİYET OLSUN!!

Not: Biberi közlemedende kullanabilirsiniz, ve baharatları kendi damak zevkinize göre ayarlarsınız

27 yorum:

MAZES dedi ki...

ellerine sağılık,değişik sos ,evde makarna sosu yapmak daha emniyetli ,tv.gördükçe neler katıyorlar....

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık,nefis bir sos olmuş..Kepekli makarnada sağlıklı olmuş..

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik Emelcigim.... Ayrica sayfama biraktigin nazik yorumuna da cok tesekkür ederim... Sevgilerimle,

ilhan dedi ki...

Kahverengi tahıl dediğiniz kepek mi acaba? Sos nefis. Balığı merak ettim. Palamuta benziyor ama oralarda yok demiştiniz galiba. Ellerinize sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Ahh bu makarna ah....
Valahi basli basina haslama olarak bile yiyebilirim :)

VuslaT dedi ki...

EŞİM BAYILACAK ÇOK SEVER MAKARNAYI HAFTASA 2-3 YER HELE SOSU GÜZEL OLUNCA.. ALDIM TARİFİ.. ELLERİNE SAĞLIK..SEVGİLERİMLE..

Gurme Şirine dedi ki...

ellerine sağlık canım...
çok güzel görünüyor...
değişik makarna soslarına bayılıırm :)))

Ozlemaki dedi ki...

bu ara benim de makarna aşkım kabardı, değişen mevsimin etkisi olsa gerek =)

mavii dedi ki...

sos çok hoşuma gitti en kısa zamanda deniycem ablacım o güzel eleirnize sağlık:)

ilhan dedi ki...

Emel hanım muz ızgarayı dediğiniz şekilde esmer şeker falan yaptım, inanılmaz oldu. Siz paylaşın diye ben paylaşmadım. Süperdi.

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

görüntü çok lezzetli, ellerine sağlık...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazescim sagol canim, ev yapimi daha saglikli oluyor malum:)sevgiler diyorum

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Nursen sagol canim:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Munster ne demek..gercekleri yaziyoruz :)) yorumun icin tesekkurler canim:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Ilhan, kahverengi tahil,galiba kepek li makarna bazen aklima gelmiyor burada Whole wheat olarak geciyor..Balik Tilapia, taze su baligi cok buyuk degil, gorundugu kadar(sanirim, kafasi kuyrugu nasil bilmem:) Palamut varmi bir ara bakacagim..Tesekkurler yorumunuz icin:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili nunu makarnanin hercesidine bende bayilirim:))sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslat mutlaka dene derim leziz bir sos..esin beyenecekmi banada bildir lutfen :) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sirinem denemeni tavsiye ederim:)) sevgiler diyorum..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Ozlemaki..sizinkiler yaninda benimkilerde ehh idare eder..:)) sevgiler diyorum..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Maviim sagol canim..dilerim beyenirsiniz sizlerde..sevgiler diyorum:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan Bey ikinci yorumunuzu simdi gordum:)) Tahmin ettigim gibi seversiniz diye dusunmustum..bu tur kolay seyleri sikca deniyorum ama hic paylasmak gelmiyor aklima :)) resim cekmeyi unutunca..siz paylasabilirsiniz isterseniz..
Afiyetler olsun..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hayat muttfakta guzel tesekkurler canim..sevgiler :)

Bir Erkeğin Günlüğü dedi ki...

Elinize sağlık umarım ileride böyle bir sofraya oturmak nasip olur kimbilir

Hayatın Tatları dedi ki...

bencede kesinlikle evde yapılan sos... ellerine sağlık :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Birerkegin gunlugu.,.ozaman kisa zamanda boyle sofrayi hazirlayan birileri olsun diyorum sizin icin :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hayatin tatlari tesekkurler canim :)

siyah kuğu dedi ki...

Balığı çok severim az öncede başka bir balıklı yazı okudum canım balık istedi, yakın olsan kızartırdın yerdik:)))