6 Ocak 2012 Cuma

SANTA CAROLINA 2011 SHIRAZ-MALBEC

Yeni yılın ilk hafta sonu geldi bile..Bütün gün yeni tarifler deneme ve pişirme ile geçirdim. Önce kaymak(beze), sonra ekmek ve yeni bir kek ...
Kaymak )) Sevgili Nuran ın tarifini denedim bugün , ne zaman yapsam tutturamadığım, kendisininde geçenlerde yapıp, 5ten sonra isimli blog unda yayınladığı benimde büyük zevkle bugün denedigim amaa yine hüsrana uğradığım kaymak..artık buradaki malzemeleri sorumlu tutacağım..Benim mlz. ler oldukça cıvık oldu dolayısı ile pişirme kağıtlarına döktüm ve sanırım fırının ısı ayarı da az geldi...
 Tadı tabiki güzeldi vede hiç kabarmadıysalarda yinede afiyetle yedik))) Ama en kısa zamanda tekrar deneyeceğim..Ekmek ve kek tarifimi ise önümüzdeki hafta sizlerle paylaşacagım, ekmek güzel olmus şuan atıştırıyorum, kek ise dolapta yarın test denemesini yapıp geri kalanıda arkadaşlara götüreceğim..
Eh bugünkü mutfak maceramdan sonra kendime ödül olarak Chile şaraplarından açtım, komşulardan biri getirmişti..Oldukca genç 2011 üretimi bir şarap SANTA CAROLINA 2011 Shiraz-Malbec
Santa Carolina 2011 Shiraz-Malbec
Aslında kırmızı şarapların genelde en azından 2 senelik olmalarına dikkat ederim kendim alırken, ve karışık üzümlü olanları da pek almam..Ama bu hediye geldiğine göre bana sadece tadına bakmak kaldı..Shiraz ı biraz yumuşatmak için Malbec üzümü de kullanmışlar, galiba geçici bir üretim..yada piyasa deneniyor..
Santa Carolina Chile nin en büyük şarap üreticilerinden biridir ve oldukça güzel tadımlı şaraplarıda vardır, daha önce denediğim..Bu akşamkide aslında fena sayılmaz, asit orani biraz yüksek sayılabilecek (Her nekadar ilk açtığımda kokusu çok keskin geldiysede yarım saat sonra biraz daha kendine geldi)oldukça koyu kırmızı, böğürtlen aromalı, az tarçın tadı ile orta gövdeli diyebileceğim,(Çok govdeli olması gerekiyor ama bana öyle gelmedi)kesinlikle ilk yudum sonrası kalıcı bitişi olmayan, hafif yemeklerde size eşlik edebilecek, 12.5% alkol oranlı ,fazla  özelliği olmayan ve ikram edilmesinin haricinde benim satın almayacagım ama denenmesindede sakınca ))) olmayan bir şarap...Güzel hafta sonu dileklerimle..CHEERS
Meze Tabagimiz

Not:Tabiki şarabın yanına herzamanki gibi atıştırmalık hazırladım , onlarsız olmuyor :-)

4 yorum:

Nuran dedi ki...

emell şimdi görüm yine hüsrana uğramışsın:(( suçu malzemeye bağlamışsın sizin tavukların yumurtası donuk oluyor herhalde:)))))
ayy kusura bakma bu saatte aklıma gelen ilk şeyi yazdım ve yazdıklarıma çok güldüm :))) Emelcim tatlının püf noktası çok kısık ateş ve köpürünceye kadar çırpmak. İnşallah başaracaksın
sevgilerimle

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nurancim simdilik ara verdim ama azimliyim birgun becerecegim:))) ozaman kocaman resmini sayfamda gosterecegim..cok severim kymagi ama hicte tutturamam :( sevgiler sanada

Nuran dedi ki...

tekrar kusura bakma akşam biraz şımardım herhalde, çok öpüyorum sevgiler:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nurancim ne demek olurmu oyle sen hep simar:)) gayette guzel yorum yapmissin hemde dogru :))..sevgiler bendende canim..