9 Ocak 2012 Pazartesi

KURU FASULYELİ KEK

Herkese güzel bir hafta diliyorum..Hafta sonumuz koşturma içinde ve arkadaşları ziyaret ile geçti..Birlikte arkadaşımızın yaptığı nefis lazanya sonrası, benim yaptığım pastayıda kahvemizle afiyetle midemize indirdik..Pasta dedimde, başlığı okuyunca Türkiyeden sayfamı ziyaret edenler için diyemem ama yurtdışından ziyaret edenler nee, Fasulyeli kek mi diye benim de ilk duyduğumda ki gibi şaşırdılarmı acaba..
Geçen hafta sevgili Derya email atıp senin için muthiş bir tarifim var diyerek Fasulye kek tarifini benimle paylaştığında acaba yanlışmı okudum diyerekten tekrar email e göz atınca olamaz diye kendi kendime söylendim. Derya kek-pasta işlerinde oldukça marifetli olduğundan ve “ben denedim mutlaka sende dene“ diye yazınca , arkadaşlarada gideceğimiz  için hem meraktan hemde birşey yapmam gerektiğinden Fasulyeli kek i yapmaya karar verdim..Sonuç..Harika..değişik ve kestaneli kek tadında.. Cuma günü yapıp cumartesi akşamı arkadaşlara bütün götürmem gerekirdi ama  ben merakımdan kek i çıkarıp eşime ve kendime birer dilim kestim..Kalanıda akşama arkadaşlarla afiyetlen yedik..Ne eşim nede arkadaşlar neden yapıldığını tahmin edemediler, tek tahmin kestane ve ceviz idi..
Yediğiniz kek Fasulyeden yapıldı deyincede inanmadılar..
Belki aranızda denemek isteyen olur diye Derya nın gönderdiği ve benimde eksiksiz uyguladığım tarifini aynen sizlerle paylaşıyorum..
(küçük bir not..Sadece kendi aileniz için denemek isterseniz ve aile kalabalık değilse kek biraz çok gelebilir..Bitirmek uzun sürebilir.)
Kuru Fasulyeli Kek

Malzemeler :
Kek icin..
3 yumurta
2 su bardağı kuru fasulye
1 su bardağı ceviz içi (Blendırdan geçirilecek ,biraz iri bırakılabilir)
1,5 su bardağı şeker..(çok tatlı sevmiyorsanız azaltabilirsiniz)
1/2 pk.kabartma tozu
1 pk. vanilya

Krema için:
1 yumurta
2.5 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
3 tepeleme çorba kaşığı un
1 pl.vanilya
Birkaç parça sütsüz çikolata
(Krema malzemelerinin hepsini bir tencerede karıştırarak (çikolata hariç) puding haline gelene kadar pişirelim, çikolata parçalarını içine atıp karıştıralım..ve ocağı kapatıp kenarda bekletelim)

Kek Yapılışı:
Fasulyeleri 1 gece önceden ıslatın. 2 tatlı kaşığı şeker ile haşlayalım. Suyunu süzelim ve püre haline gelene kadar blendırdan geçirelim.(Mixerde kullanabilirsiniz) Ceviz hariç diğer malzemeleride ilave edip iyice karışana kadar tekrar blendırdan geçirip büyükçe kaba alıp cevizi ilave edip, kaşıkla karıştıralım, ve kelepçeli kek kalıbına malzemenin tamamını boşaltıp ,üzerini düzelterek, önceden ısıtılmış (180’/350’F) fırında 50 dk. pişirip Pişme süresi sonunda fırından çıkarıp ılınmaya bırakalım, soğuyunca kalıptan çıkarmadan kek in üzerine çatalla delikler açıp, yaptığımız kremayıda kek in üzerine dökerek 1 gece buzdolabında bekletelim, ve üzerini istediğimiz gibi süsleyip servis zamanı kelepçeyi dikkatlice çıkarıp dilimleyerek ikramda bulunalım..Afiyet Olsun
Kuru Fasulyeli Kek

NOT : Yapılışı kolay ve tadı güzel ..Normal pandispanya lar gibi hafif bir kek değil  “fasulyeden“ dolayı, ama kahve ile süper giden mutlaka denenmesi ve dostlarla paylaşılması gereken bir lezzet. Tarif Derya dan ve benden, yapması sizden...
Birde mutlaka kelepçeli kalıp kullanın, pişmesi, şekli ve puding ve kek i tutması açısından, borcam da kullanabilirsiniz belki ama ozaman masadaki görüntü farklı olur ve kesmek ve çıkarmak zor olabilir..

12 yorum:

Sule dedi ki...

Fasulyeli pastada hic duymamistim. Ne kadar ilginc. Gelirken bize yap getir deneyelim :-)

Nuran dedi ki...

Merhaba emel. Kekin harika görünüyor. Güzel olduğunu duydum ama cesaret edememiştim. Yayınladığın iyi oldu. Tarifi alıyorum bir ara bende deneyeyim. içinde hiç un yok herhalde.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Nuran evet hic un yok yag yok..degisik bir tad..misafirlerine ve kendinize mutlaka dene sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sulecim yeterki iste size gelirken yaparim, denemis olursunuz..xo

kış güneşi dedi ki...

bu keki annem denemişti yıllar önce gününde o zamanda herkes çok beğenmişti bende denesem iyi olr tarif için teşekkürler ellerinize sağlık yanındaki kahvede filitre kahve galiba bizde onun hastasıyız

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Kardelen..beyenerekl yedik, deneyin ozellikle misafir geldiginde cunku fazlasi yenmiyor:)) Evet filitre kahve alisinca filitre olani daha guzel gidiyor..sevgiler

Adsız dedi ki...

denemek istiyorum

vişnap dedi ki...

Yenir şekerim yenir bize hiç fazla gelmez tam ölçü yapacağım kayıt altına aldım bile.Ne zamandır duyardım da işte şekerciğim her tarife de güvenilmeyince bak bunu gözüm kapalı yapacağım iki tane miss gibi referans var daha ne olsun senin ve arkadaşının da ellerine sağlık olsun :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Adsiz denerseniz bildirin.:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Visnapcim denersen haber ver bakalim beynecekmisiniz. Gercekten anlasilmiyor ben yaptigimda herkes kestaneli sanmisti. Guzel bir hafta sonu diliyorum. Sevgiler:)

Adsız dedi ki...

Post writing is also a fun, if you be acquainted with afterward you can write or
else it is complex to write.
hardwood flooring

Here is my site hardwood floors installation

Adsız dedi ki...

I think this is one of the such a lot vital information for
me. And i'm glad reading your article. But should statement on some common things, The site style is great, the articles is actually excellent : D. Excellent job, cheers

Check out my site: provillus treatment